V rámci obsahového marketingu sa snažíme udržať si stálych zákazníkov, resp. fanúšikov na sociálnych sieťach. Taktiež aj osloviť nové publikum a prostredníctvom zaujímavého obsahu ho prekonvertovať na zákazníkov.
Primárne sa však nezameriava na online predaj, naopak – jeho cieľom je komunikácia s existujúcimi zákazníkmi a fanúšikmi. Medzi hlavné dôvody, prečo sa oplatí zaoberať sa obsahovým marketingom, ak podnikáte na internete, podľa DemandMetrics patria:
• získanie pozornosti zákazníka
• zlepšenie vernosti značke
• zvýšenie priameho predaja
7 krokov, ako uspieť v obsahovom marketingu. Z infografiky zverejnenej na SocialmediaToday vyplýva, že základom úspechu je:
1. definícia cieľov podnikania na internete
• základom úspechu je mať jasno v tom, čo chcete dosiahnuť – chcete rozbehnúť vlastný biznis alebo sa stať affiliate partnerom?, chcete prezentovať produkty, ktoré sami vyrábate? …
2. výskum, prieskum, poznávanie vašej cieľovej skupiny
• kľúčové slová, ktoré potenciálni zákazníci vyhľadávajú
• aké stratégie vyhľadávania preferujú
• aké formáty oslovia vašu cieľovú skupinu
3. plánujte, riaďte a optimalizujte
• vytvorte si napr. kalendár, aby ste vedeli ktoré aktivity a kedy nasledujú
4. buďte kreatívni a tvoriví
• váš obsah musí uspokojiť potreby potenciálnych zákazníkov, musí byť užitočný
• pripravte si viacero alternatív, ktoré oslovia rôzne vekové skupiny
• vytvorený obsah nezabudnite optimalizovať a pravidelne vyhodnocovať jeho efektivitu
5. publikujte
• na vašich www stránkach alebo e-shope, blogu, profiloch a stránkach na sociálnych sieťach, na youtube a všetkých dostupných kanáloch, kde predpokladáte (alebo máte dôkazy o tom), že sa nachádzajú vaši potenciálni alebo existujúci zákazníci
6. šírte váš obsah
• úzko súvisí s bodom č.
5, ale využite napr. aj bookmarking – vybrali.sme.sk
• sledujte spätnú väzbu
7. analyzujte!
• výkonnosť kampane
• sledujte štatistiky