Kurz:  "Manažment, vedenie ľudí a MVO organizácie v sociálnej práci"


     Anotácia kurzu:  Cieľom vzdelávacieho školenia je príprava zamestnancov v riadiacich pozíciách sociálnych subjektov alebo nižších organizačných štruktúr sociálnych subjektov. Cieľom je taktiež sprostredkovať poslucháčom základné teoretické vedomosti z oblasti manažmentu a sociálnej práce. Absolvent nadobudne teoretické vedomosti a praktické zručnosti pre účel aplikovania niektorých základných manažérskych zručností pri riadení organizácie – konkrétneho sociálneho subjektu alebo jeho nižšej organizačnej zložky. Cieľom je ponúknuť ľuďom pracujúcim v riadiacich pozíciách teoretický a praktický rámec manažmentu v sociálnej práci, ako podporu pre zvyšovanie ich profesionálnej kompetencie. Ich základné vedomosti a zručnosti pomôžu podporiť aj skvalitnenie činnosti jednotlivých subjektov angažujúcich sa pre prácu v sociálnej oblasti. Pri štúdiu manažmentu lektori pamätajú na princíp, že zmyslom manažérskej práce je dosiahnutie produktívnej činnosti ľudí a schopnosť manažéra inšpirovať svoje okolie k správnemu smerovaniu. Nemožno dosiahnuť vysokú kvalitu a produktivitu bez schopnosti manažéra neustále aplikovať najnovšie technologické postupy a zručnosti, zodpovedajúce podmienkam. 

     Obsahové zameranie predmetnej vzdelávacej aktivity si vyžaduje pomerne dobré vedomosti účastníkov z oblasti sociálnej práce a iných pomáhajúcich profesií ( napr. sociológia, psychológia, pedagogika, právo a pod. ). Je nevyhnutné aby vzdelanie poslucháčov bolo limitované absolvovaním I. alebo II. stupňa vysokoškolského vzdelania v študijnom odbore sociálna práca.Cieľovou skupinou vzdelávania sú zamestnanci, ktorí pracujú alebo sa uchádzajú o riadiacu pozíciu v sociálnych subjektoch, tzn. v subjektoch štátnej správy, samosprávy, verejnoprávnych inštitúcií a organizácií tretieho sektora. Cieľovú skupinu budú tvoriť hlavne záujemci a absolventi študijných odborov pomáhajúcich profesií, ktorí sa chú zlepšiť pri manažovaní a manažmente. Kurz manažmentu v SP prispôsobujeme potrebám účastníkov.

Pozitívne a praktické prínosy po predmetnom kurze: 

  • bude pripravený na riadiacu činnosť alebo jej skvalitnenie v sociálnych subjektoch štátnej správy, samosprávy a organizáciách tretieho sektora
  • získa teoretické vedomosti z oblasti manažmentu a bude ich vedieť prakticky aplikovať v riadiacej činnosti
  • bude vedieť využiť teoretické vedomosti z oblasti ekonómie a práva v prospech skvalitnenia jeho riadiacej činnosti
  • profesionálne kompetencie bude môcť využiť v prospech skvalitnenia činnosti konkrétnej inštitúcie
  • prostredníctvom svojich získaných zručností bude vedieť efektívne komunikovať
  • bude vedieť podporovať rozvoj ľudského potenciálu ďalších zamestnancov a zamestnancov v pracovnom tíme
  • získa základné informácie o projektovom riadení
  • sa naučí efektívne spolupracovať s inými subjektami a bude podporovať ich spoluúčasť v prospech komplexného riešenia
  • naučí sa riešiť prípady sociálnych kolízií, situácií, udalostí a sociálnych problémov klientov
  • získa informácie a bude sa vedieť orientovať v systéme tímovej spolupráce v rámci interdisciplinárneho tímu odborníkov z iných profesií

OSNOVA KURZU - Manažment sociálnej práce:

  • Školy manažmentu: (klasická teória manažmentu, behavioristická - neoklasická teória, nová - moderná teória manažmentu, pragmatický - empirický prístup)
  • Manažment ako riadenia a vedenie
  • manažment vs Leadership
  • Základy riadenia finančných zdrojov: príklady v sociálnej práci a v sociálnych službách.
  • Základy riadenia materiálnych zdrojov: príklady v sociálnej práci a v sociálnych službách
  • Základy znalostného manažmentu
  • Základy krízového manažmentu
  • Základy procesného riadenia
  • Tímová práca, vodcovstvo a firemná kultúra
  • Pracovné prostredie
  • Základy riadenia zmien v sociálnej práci a v sociálnych službách
  • Základy riadenia rizík v sociálnej práci a v sociálnych službách
  • Manažérske role
  • Nástroje zabezpečovania a merania kvality štruktúry, procesu a výsledkov organizácie
  • Charakteristika manažmentu, história, prístupy
  • Manažment, ako proces. Funkcie manažmentu
  • Manažér a jeho prostredie, úrovne manažmentu
  • Základné manažérske role a zručnosti
  • Manažérske rozhodovanie, druhy, 7 krokov rozhodovacieho procesu.
  • Skupinové rozhodovanie. Braimstorming, metóda Delphi, Nominálna skupinová
  • Plánovanie, druhy a jeho význam
  • Vízia, poslanie a stratégia organizácie
  • Organizačná štruktúra a organizovanie
  • Kontrola jej charakteristiky a typy
  • Vedenie ľudí, prístupy a štýly vedenia
  • Teórie motivácie
  • Aktivity, prípadové štúdie a praktické príklady na prax

Výstupné vedomosti po kurze / školení:
Po absolvovaní kurzu získate ako odborník v sociálnych a pomáhajúcich oblastiach zručnosti a kompetencie k tomu, ako manažovať ľudi, prokjekty a úlohy. Ďalšie odborné vedomosti, prehľad a nástroje, ktoré využijete vo svojej praxi. Dokážete: efektívne pracovať nielen s tímom spolupracovníkov, manažovať skupiny, zamestnancov, viesť sociálny podnik alebo projekt, vedieť poskytovať poradenstvo, rozumieť oblasti manažmentu sociálnej práce, sociálnej rehabilitácii, klinickej sociálnej práce a ďalším nástrojom a kompetenciám pracovníkov sociálnych služieb. Úspešným zvládnutím svojej práce si pripravíte základ pre Váš ďalší rozvoj a pracovný rast a ..mnoho mnoho iného.


 

  • Dĺžka, trvanie kurzu | školenia:  min. 1 deň 
  • Úroveň obtiažnosti kurzu: začiatočníci / mierne pokročilí / pokročilí
  • Miesto konania kurzu "Manažment v sociálnej práci":  Bratislava / Slovenská republika / Česká republika
  • Kategória ponúkaných vzdelávacích kurzov a seminárov: kurzy pre verejnosť / odborné / ďalšie vzdelávanie a rozvoj
  •       Možnosť absolvovať vzdelávanie | forma výuky: denná, individuálna (One to One) aj skupinová / prispôsobujeme potrebám
  •       Odborný garanti vzdelávania:  odborný interný a externý tím vzdelávacieho centra v oblasti osobnostného a kariérneho rozvoja
  •       Termíny konania: ASAP (ponúkaný kurz a vzdelávanie organizujeme pravidelne - dohodou počas celého kalendárneho roka 2022)
  •       Vzdelávacie metódy: individuálne a skupinové riešenie situácií, práce a úlohy, prípadové štúdie, video analýza, literatúra, odporúčania a riešenia, prax
  •       Minimálne vstupné vedomosti: nepredpokladajú sa konkrétne vedomosti. Školenie  (obsah, témy atď.) je možné prispôsobiť požiadavkám účastníkov
  •       Cieľová skupina a max. počet účastníkov:  každý kto chce zlepšiť osobnostné a odborné zručnosti / počet účastníkov na jeden kurz: min. 1 účastník
Akciová cena kurzu od:  145,- eur
(pri skupinových školeniach - zľavy - informujte sa)

objednavka seminar treningObjednať kurz seminar bratislava